Information från Fibertjänst 2018-11-08
 
 

Installationer har påbörjats

Några av er inom området Argboda, Överbyåsen och Löknäs har redan haft installation och resterande som har en beställning kontaktas för att boka installation antingen via mail eller över telefon. För er som bor utmed Eksjövägen, Lomsjövägen, Aborrkroken och Timmerdalen kommer installationen att dröja något längre. Enligt liggande tidplan så kommer installationer fortgå fram till våren 2019. Bokningsmailet kommer från Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och genom länken i mailet kommer du till en bokningssida där du kan boka in en tid och dag som passar dig. Du kan se hur bokningssystemet ser ut på bilden nedan. 

 

INSTALLATIONSGUIDE

Så fungerar din fiberdosa Efter installation tar det upp till 24 timmar innan din anslutning är aktiverad och är sökbar hos tjänsteleverantörerna. När aktiveringen är klar så skall powerlampan och WAN-lampan lysa och du kan då koppla din dator till någon av de fem Lanportarna med en nätverkskabel. Du kommer till iTUX beställningsportal villa.itux.se när du öppnar din webbläsare och där kan du fritt väljer bland de tjänster som finns i det öppna nätet. Vill du veta mer om fiberdosan så klicka här! Har du förbokat Com Hems tjänster så aktiveras de i anslutning till att din fiber är aktiverad. 
Behöver du felanmäla något? Om du har beställt tjänster som du har problem med, vänd dig till vald tjänsteleverantör. Om du misstänker problem med din fiberdosa, vänd dig till vår kundtjänst på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så får du hjälp.

Behöver du iTUX Support?

Om du vill veta mer om hur du ansluter din dator eller TV till fiberdosan så klicka här för att komma till iTUX egna supportsida med enkla manualer.

Tänk på det här inför aktivering:

Låt strömsladden till fiberdosan sitta i efter färdig installation. Detta för att kunna genomföra aktiveringen av er anslutning och kontrollera dess status. Allt eftersom anslutningarna blir färdiga och fungerar kommer en betalningslänk skickas ut till den mailadress ni uppgav vid beställningen. Genom länken gör ni ert val av betalningssätt hos Klarna.

Inför fakturering

När fibern är aktiverad och har anslutning kommer du att få ett mail från oss med en betalningslänk till Klarna checkout där du väljer betalningssätt för din fiberinstallation och där faktura kan vara ett av valen. Betalningsmottagare för fiberinstallationen är Com Hem. I mailet står vilken adress och fastighetsbeteckning betalningen avser samt pris inklusive moms. När du klickar på länken i mailet skickas du vidare till Klarnas betalningssida där du fyller i/ändrar och kontrollerar dina uppgifter, väljer betalningssätt och slutför köpet. Klarna gör en kreditbedömning på samtliga kunder, vilket kan påverka vilka betalningssätt som finns tillgängliga för din betalning.


Har du frågor när du har klickat på betalningslänken?

Om du har frågor när du har slutfört din betalning, vänligen kontakta Klarna på telefonnummer 08 - 120 120 10. Notera att Klarna inte kan se ditt ärende förrän du klickat på "slutför din betalning". Har du frågor innan du slutfört din betalning ange att köpet avser fiberinstallation och E-ID 61318. Klarnas öppettider är måndag till torsdag mellan 8-20, fredag mellan 8-18 och lördag till söndag mellan 10-17. Märker ni några felaktiga uppgifter i er faktura, eller har några andra frågor kring er installation, vänligen kontakta oss på mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Har du andra frågor eller funderingar? Kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så hjälper vi dig!
Hälsar, Teamet på Fibertjanst

 


Copyright © 2018 Fibertjänst Sverige AB org. 559018-9329 Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.